PERFORMANGE GARAGE

OFERĂ SCHIMBURI DE ULEI
LA CUTII AUTOMATE LA CELE MAI ÎNALTE STANDARDE

SCHIMB ULEI CUTII DE VITEZA AUTOMATE

Intervalul de schimb de ulei cutie automata poate varia între 60 000 km și 90 000 km

INTREŢINEREA CUTIILOR DE VITEZE AUTOMATE

Tipuri de cutii la care facem schimbul de ulei: DSG, DCT, CVT, AT, ZF, MULTITRONIC, TIPTRONIC

Ca orice alt sistem al unui vehicul, și sistemul de transmisie are nevoie de întreținere.

În timpul funcționării autoturismului uleiul de transmisie este expus la temperaturi înalte, oxidare și degradare chimică. Odată cu acest proces, componente importante ale transmisiei vor intra în contact cu depunerile rezultate în urma uzurii normale a cutiei de viteze, dar și formate în urma uzurii lichidului de transmisie. Motoarele autoturismelor de azi au capacități cilindrice mai mici dar performanțe ridicate, iar în condiții de utilizare în trafic aglomerat, cu porniri și opriri dese, expun lichidul de transmisie la temperaturi mai ridicate, ceea ce îl determină să se degradeze mai rapid.

Adesea, simptomele inițiale ale funcționării defectuoase ale cutiei de viteze automate (schimbare bruscă sau greoaie a treptelor de viteză, șocuri sau zgomote anormale la viteze mici sau în poziția de parcare) se datorează în principal degradării uleiului de transmisie automată și mai ales schimbării vâscozității acestuia. În aceste condiții apare uzura mecanică prematură a cutiei de viteze, ceea ce înseamnă că particulele de metal care sunt suspendate în lubrifiant vor cauza mai devreme sau mai târziu probleme grave, necesitând costuri mari de reparație.

Necesitatea întreținerii profesionale a cutiilor de viteze automate devine o operațiune esențială, întrucât producătorii de autoturisme, în eforturile lor de a reduce consumul și emisiile de combustibil, investesc tot mai mult în cutii de viteze automate (AT, DCT / DSG, CVT).

Motul a înțeles dificultățile pe care atelierele auto independente le au în a include servicii de întreținere pentru cutiile de viteze automate și, prin urmare, a lansat un concept unic, denumit MotulEVO, care include atât echipamentele necesare, cât și pregătirea și suportul tehnic.

MotulEVO a fost lansat în urmă cu 6 ani și a avut un mare succes în peste 30 de țări din întreaga lume, creând o rețea de parteneri formată din mii de profesioniști.

Conceptul MotulEVO este soluția completă pentru întreținerea cutiilor de viteze automate și include o gamă largă de servicii și suport:

Intervalele de schimb ulei ale cutiei de viteze automate variază în funcție de tip (AT, DSG, CVT) și condițiile de utilizare.

Cutii de viteze automate

Pentru transmisie automată clasică (cu convertizor de cuplu) intervalele de schimb pot varia între 30.000 și 100.000 km pentru condiții normale de utilizare. În orice caz, intervalele de întreținere nu trebuie să depășească o perioadă de 8 ani.

În unele cazuri, producătorii folosesc termeni precum „life-time” sau „fill-for-life”, referindu-se la durata de funcționare a cutiei de viteze sau la intervalul de timp dintre schimburile de ulei.

DSG

Pentru transmisiile automate cu ambreiaj dublu (DCT / DSG) intervalele de schimb sunt de obicei mai scurte – de obicei în jur de 60.000 km (pentru condiții normale de conducere) și până la 3 ani. Pentru cutiile de viteze cu dublu-ambreiaj uscat, intervalele sunt mai lungi și de obicei nu sunt specificate cu precizie de către producători.

CVT

Cutiile de viteze CVT (cu variație continuă) au, de obicei, intervale de service mai lungi, care pot ajunge până la 120.000 km sau 6 ani (în condiții normale de exploatare), dar sunt și cazuri în care intervalul de schimb recomandat este de doar 40.000 km (2 ani). Condițiile de exploatare în acest caz sunt foarte importante și pot reduce semnificativ durata de funcționare a cutiei de viteze.

Se întâmplă deseori ca în cazurile în care aceeași cutie de viteze (ex. ZF sau Aisin) este utilizată de producători de autoturisme diferiți, aceștia să specifice intervale de service diferite, în funcție de puterea motorului și de cuplul aplicat cutiei de viteze.

Ca orice alt sistem al unui vehicul, și sistemul de transmisie are nevoie de întreținere. Pentru cutiile de viteze automate intervalele de înlocuire a uleiului (ATF) variază între 50.000 și 100.000 km, în funcție de tipul de cutie de viteze și de recomandările producătorului.

Utilizarea termenului „lifetime fill” de către unii producători de autoturisme poate da impresia că respectiva cutie de viteze automată nu are nevoie de întreținere (schimbarea uleiului) pe tot parcursul duratei de exploatare a autoturismului, indiferent de modul de utilizare al acestuia.

Termenul „lifetime fill” face referire însă la un interval de service specific, dar care în multe cazuri nu este clar definit de producător. De multe ori acest termen este descris ca durata de viață a cutiei de viteze în condiții normale de exploatare.

Poate schimbul de ulei să rezolve probleme minore ale cutiei de viteze automate? Cutia de viteze automată are probleme? Cum să o rezolvi?

Modul de schimbare al treptelor la cutia de viteze automată cu dubluambreiaj (DCT), transmisia continuă variabilă (CVT) sau cea clasică, cu converitzor de cuplu (AT) s-a deteriorat constant după o perioadă lungă de utilizare? Sesizați zgomote sau șocuri anormale în timpul opririi și al manevrelor de parcare? Vehiculul tău refuză să selecteze treptele de viteză? Schimbarea treptelor este însoțită de un zgomot metalic?

Dacă schimbarea treptelor de viteză se face defectuos, un serviciu specializat de întreținere poate rezolva următoarele probleme:

• Schimbare lentă a treptelor de viteză

• Selectarea necorespunzătoare a treptelor

• Vibrații anormale în timpul manevrelor de oprire și parcare

Deseori, contaminarea și uzura sunt cele care deteriorează performanțele cutiei de viteze automate. Un serviciu de întreținere regulat, inclusiv cel pentru transmisie, este esențial pentru ca mașina să aibă o viață mai lungă.

Înlocuirea completă a uleiului de transmisie ajută la eliminarea contaminării. Într-un circuit de ungere curat, noul ulei de transmisie își atinge potențialul maxim și oferă rezultate de lungă durată.

ALTE SERVICII OFERITE

Performanță de lungă durată pentru mașina ta.

RECONDIŢIONARE TURBINE
CURAŢARE FILTRU PARTICULE
REPARAȚII MOTOR
REPARAȚII TRANSMISIE
REPARAȚII DIRECȚIE ȘI SUSPENSIE
REPATAȚII SISTEM FRÂNARE
VULCANIZARE / SERVICE ROȚI
REPARAȚII SISTEM ELECTRIC
REVIZII ȘI ALTE SISTEME

OPERAŢIUNI EFECTUATE IN SERVICE-UL NOSTRU

Aruncați o privire în atelierul nostru de reparații auto de la PERFORMANCE GARAGE SIBIU

CUM SE PROCEDEAZĂ ?

Începeți prin a face o programare