LA PERFORMANGE GARAGE

TOATE OPERAȚIUNILE SE EFECTUEAZĂ
LA CELE MAI ÎNALTE STANDARDE

REPARAȚII SISTEM DE TRANSMISIE

REPARAȚII ALE SISTEMULUI DE TRANSMISIE

Sistemul de transmisie este alcătuit din subansamble și organe cu roluri specifice după cum urmează: ambreiaj, cutie de viteze, transmisie cardanică, transmisie principală, diferențial, reductor-distribuitor și arbori planetari.

Ambreiajul cuplează progresiv și decuplează motorul de restul transmisiei, atât la pornire cât și în timpul mersului, la schimbarea treptelor cutiei de viteze.

Cutia de viteze modifică forța de tracțiune sau viteza, în funcție de valoarea rezistenței la înaintare și face posibil mersul înapoi fără inversarea sensului de rotație a motorului și de asemenea permite staționarea îndelungată a automobilului concomitent cu funcționarea motorului.

Reductorul distribuitor există numai la automobilele cu mai multe punți motoare.Are rolul de a transmite momentul motor la punțile motoare.

Transmisia cardanică trece momentul motor de la cutia de viteze la transmisia principală.Este necesară datorită diferenței dintre axele geometrice ale arborilor, diferență determinată de oscilațiile sistemului de suspensie.

Transmisia principală transmite momentul motor de la transmisia cardanică, aflată în planul longitudinal al automobilului, la diferențial și arborii planetari situați într-un plan transversal.Transmisia principală totodată mărește momentul motor.

Diferențialul dă posibilitatea roților motoare ale aceleiași punți, în viraje să parcurgă distanțe diferite.

Arborii planetari transmit momentul motor de la diferențial la roțile motoare.

La modul general, o conduită echilibrată la volan te scapă de multe probleme ale mașinii, de la cele pe care le-ar putea manifesta motorul și până la cele ale circuitului de evacuare și ale transmisiei. Ca element de legătură între cele două componente vitale ce asigură funcționarea unui automobil, ambreiajul are nevoie de o exploatare firească, de natură a-i prelungi durata de viață. Acest lucru implică unele măsuri de precauție simple, dar foarte eficiente:

  • apăsarea completă a pedalei de ambreiaj, la cuplarea unei trepte de viteză;
  • patinarea progresivă a ambreiajului la plecarea de pe loc, cu rolul de a-i permite discului să preia treptat mișcarea motorului;
  • eliberarea lentă a pedalei, când mașina se află în viteză și se deplasează;
  • evitarea cuplării ambreiajului în mod prelungit și inutil, în momentele în care mașina nu se deplasează;
  • intervenția neautorizată asupra acestui ansamblu.

Intervalele de schimb ulei ale cutiei de viteze automate variază în funcție de tip (AT, DSG, CVT) și condițiile de utilizare.

Cutii de viteze automate

Pentru transmisie automată clasică (cu convertizor de cuplu) intervalele de schimb pot varia între 30.000 și 100.000 km pentru condiții normale de utilizare. În orice caz, intervalele de întreținere nu trebuie să depășească o perioadă de 8 ani.

În unele cazuri, producătorii folosesc termeni precum „life-time” sau „fill-for-life”, referindu-se la durata de funcționare a cutiei de viteze sau la intervalul de timp dintre schimburile de ulei.

DSG

Pentru transmisiile automate cu ambreiaj dublu (DCT / DSG) intervalele de schimb sunt de obicei mai scurte – de obicei în jur de 60.000 km (pentru condiții normale de conducere) și până la 3 ani. Pentru cutiile de viteze cu dublu-ambreiaj uscat, intervalele sunt mai lungi și de obicei nu sunt specificate cu precizie de către producători.

CVT

Cutiile de viteze CVT (cu variație continuă) au, de obicei, intervale de service mai lungi, care pot ajunge până la 120.000 km sau 6 ani (în condiții normale de exploatare), dar sunt și cazuri în care intervalul de schimb recomandat este de doar 40.000 km (2 ani). Condițiile de exploatare în acest caz sunt foarte importante și pot reduce semnificativ durata de funcționare a cutiei de viteze.

Se întâmplă deseori ca în cazurile în care aceeași cutie de viteze (ex. ZF sau Aisin) este utilizată de producători de autoturisme diferiți, aceștia să specifice intervale de service diferite, în funcție de puterea motorului și de cuplul aplicat cutiei de viteze.

Verifică burdufurile planetarei dacă prezintă rupturi sau dacă roțile motoare prezintă pe interiorul jantei urme de vaselină. Dacă insa auzi trosnituri și simți chiar in volan vibrații la viteze mici, cand virezi și accelerezi ușor, e cazul să mergeți la un atelier autorizat întrucât în cazul defectări planetarelor mașina rămâne imobilizată .

SERVICII OFERITE

Performanță de lungă durată pentru mașina ta.

AMBREAJ

volantă, placă, disc, rulment presiune, pompă ambreiaj etc.

CUTIE VITEZE / DIFERENȚIAL

revizie ulei cutie viteze manuală/automată, suporți fixare, sincroane, etc

PLANETARĂ / CARDAN

flansă cardan, cap planetară, burduf planetară, tripodă etc.

OPERAŢIUNI EFECTUATE IN SERVICE-UL NOSTRU

Aruncați o privire în atelierul nostru de reparații auto de la PERFORMANCE GARAGE SIBIU

CUM SE PROCEDEAZĂ ?

Începeți prin a face o programare

Call Now Button